Kayseri de Görülmesi Gereken Yerler

21 Şubat 2018by BoldThemes0

Ayrıca ; Kayseri de ne yenir derseniz ? BKNZ  ; muratkartalkaya.com/…/kayseri-de-ne-yenir

Doğu Ekspresi ile Kars seyahati  Ankara tren garından başlayan 24 veya 26 saatlik bir yolculuk demek…Ben ise Ankara yı biliyorum ve trende kalma süremi azalmak istedim..Bu yüzden İzmir den 06,20 Pegasus uçağı ile  Güzel Kayseri mizi görmeye gittim.07,30 da indim uçaktan..Doğu Ekspresi  saat 00,50 de Kayseri den hareket edecek..Yani bize Kayseri yi gezecek 17 saat zaman  kalıyor..Bir araç kiralık 100 tl ye ve depoya 60 tl lik mazot doldurduk.Yola Koyulduk..

Önce Kayseri Şeker Fabrikalarının devasa arazisi içinde olan Şeker Gölü görelim istedik..Burası gezilmesi gereken 10 veya 50 yer anlatımlarından pek yer almıyor nedense..Görmeye gittiğimizde nedenini anladım..:::))  Göl, Şeker fabrikasının içinde olduğundan fabrika arazisine giremiyorsunuz..Kapıdaki güvenlik görevlisi arkadaşlar  amirlerine telefon edip izin istediler.Amir  tabi ki hayır dedi..Ümitsizce kapıdan çıkarken geniş bir odada oturan kelli felli bir beyfendiyi farkettim.Odasına daldım ” Güzel Kayseri mizi görmeye geldik,uçaktan inip  direk buraya geldik,bir bakıp  çıkalım ” dedim..Odasının kapısındaki ünvanından yetkili olacağını tahmin etmiştim..Müdür odasından çıktı ve görevlilere “vatandaşa yardımcı olalım,bırakın geçsinler ” dedi..Görevliler saygı ile yol gösterdiler.

Şeker Gölü

Şeker fabrikalarının dinlenme,piknik,kafeterya alanları ve binaları var gölün çevresinde .Bahar  ve yaz aylarında kendi personelleri için harika bir kompleks.. Tebrik ederim akıl edenleri.

Buradan yola çıkıp Ağırnas kasabasına gittik.Kayseri – Sivas yolu üzerinde sağa dönüp dar ama harika asfaltı ve manzaralı bir yolda ilerliyorsunuz..Ağırnas kasabası ağırlıklı Rumların yaşadığı bir bir beldeymiş..1924 mübadelesinde göçmüşler..Kimse kusura bakmasın , Karadeniz de , Ege de , Anadolu da gördüğüm tüm güzel köyler Rumlara ait..Allahtan sonradan bizde tarihe biraz önem vermeye başlamışız.

Burada ilk  durağımız Yeraltı  şehri..Şaka gibi biryer vallahi..İçinde bir kasabada olacak herşey var..Yemekhanesinden,ibadethanesine kadar..100 km den fazla uzunluğu olduğu Kapadokya ya kadar uzandığı söyleniyor..Kars ta da kalenin arkasındaki mağaraların Rusya ya kadar gittiği söyleniyor..Halk seviyor böyle hikayeleri..”Gilaboru ” denen bir ağacın meyvesi Kayseri de sevilen bir içecek..

İkinci durağımız Mimar Sinan ın doğduğu ev oldu..Mimarisine ve yaşamı kolaylaştırmak için dizayn edilişine hayran olacaksınız..

En son 1857 yılında yapılan Agias Prokopis Kilisesini gördük..Burasıda onarılmış,temizlenmiş..Buradan göçen Rumlar ziyarete geldiğinde ibadete bile açılıyormuş..Kısaca  Ağırnas bence Kayseri de kesinlikle en önce görülmesi gereken bir yer..

Ağırnas tan , Talas a gittik..Kayseri nin kalburüstü semti..Çok güzel binalar, villalar var. Talas a tepeden bakan bir mevkide Yaman Dede cami var..Yine bir kiliseden çevrilme.Esas dı PANAYA Kilisesi..Sonrasında Erciyes Kayak merkezine gidip kartopu oynadık ve sıcak limonlu çay içtik..

Kayak merkezinden Kayseri Şehir Merkezine gittik.Kayseri de inanılmaz şekilde Selçuklu Devleti izleri var. Türkiye nin tarihinde Selçuklu nun kültürel izi daha fazla ama nedense sanki tarihimiz Osmanlı ile başlamış ve bitmiş gibi yönlendirilen bir devlet anlayışımız var.

Merkezde gezilecek oldukça güzel ve tarihi mekan var..Hepsi yürüme mesafesinde ..

Atatürk Evi ;Atatürk’ün 1919 yılında Kayseri ziyareti sırasında kaldığı konaktır.

Cumhuriyet Meydanı;Eski Kayseri ile yeni Kayseri’yi iç içe en iyi şekilde gösteren Kayseri’nin merkezi tarihi meydan

Döner Kümbet;İnsan etrafından dolaştığında aynı işaret ve motifleri görmektedir. Bundan dolayı Döner Kümbet adını almıştır.

Hacı Kılıç Camii;Şehirdeki Selçuklu döneminin en önemli eserlerinden biridir. İstasyon Caddesi üzerindedir.

Hunat Camii;Selçuklu mimarisinin en güzel örneklerindendir. I. Alaaddin Keykubat’ın karısı Mahperi Hunat Hatun yaptırmıştır.

Kayseri Kalesi;Kalenin çevresindeki çarşıda gezip bol bol yöresel gıda ve eşya alış verişi yapabilirsiniz.

Milli Mücadele Müzesi,Tek kelimeyle muhteşem bir müze.Eski Kayseri lisesi..

Osmanlı Sokağı;Eski Kayseri evleri ve iç içe mekanları ile seyri güzel bir sokak.Hemen ilersinde romanların yaşadığı yıkık dökük mahalle ve evlerde görülmeye değer bence.

Saat Kulesi;Mutlaka gezilmesi gereken yerlerden birisi. Arkasında kale ve kapalı çarşı var.

Sahabiye Medresesi;Tarihi ortamda güzel kahve keyfi yapabilirsiniz.

Selçuklu Uygarlığı Müzesi Ve Gevher Nesibe Hastanesi ;Kayseri’de gezilmesi gereken en önemli yerlerden bir tanesi. Terazilerden ve ağırlıklardan bile Kayseri’nin zamanında bir ticaret merkezi olduğu anlaşılıyor.Esas ismi Gevher Nesibe ama bu isim nedense siliniyor sanki.Müzik,su,ışık ve hava ile hasta tedavisi yapılan mekan çok etkileyici.

Surp Krikor Lusavoric Ermeni Kilisesi; müthiş bir yapı..Eski kayseri ( osmanlı ) evleri ve bu kilise arasında roman mahallesini görün .

Bizim zamanımız dar olduğundan yarım günden kısa zamanda buraları gezebildik.Tüm gün şehrin içinde pekçok tarihi mekan gezilebilir.